Ошибка
 
 
Қоғам
Әлеуметтік көмек алу екі есеге ұлғаяды Печать
28.03.2019 17:37

Шымкент қаласы әкімдігінде Ақпараттық коммуникация орталығы алғаш жұмысын бастап, брифинг өткізді. Аталған жиынның мақсаты – Елбасы тапсырмасына сәйкес қолға алынған «Әлеуметтік қамқорлық» бастамасын жан-жақты насихаттау. Бұл баспасөз мәжілісіне Шымкент қаласы әкімінің орынбасары Гүлжан Мамытқызы, Шымкент қаласы жұмыспен қамту және әлеуметтік қорғау басқармасының басшысы Ғалымжан Балтаев пен БАҚ өкілдері қатысты.


Брифингті ашу барысында қала әкімінің орынбасары Г.Құрманбекова «Өздеріңізге белгілі, «Нұр Отан» партиясының кезекті ХVIII съезінде Елбасы аз қамтылған және көп балалы отбасылар тобына атаулы әлеуметтік көмек көрсетудің жаңа тәртібі жайында мемлекеттік бастамалар ұсынды» дей келе, тақырыптың аясын аша түсті:

– Атаулы әлеуметтік көмек тағайындаған кезде отбасының жиынтық табысынан көп балалы отбасыларға және «Күміс алқа» мен «Алтын алқа» марапатталған көп балалы аналарға мемлекеттік жәрдемақылар, сондай-ақ, балаларға арналған мүгедектігі бойынша жәрдемақылар, стипендия алып тасталады. Сонымен қатар, аз қамтылған отбасылардың балаларына (18 жасқа дейін, оқыған жағдайда 23 жасқа дейін) ай сайын 20 789 теңге көмек төленеді. Бұл дегеніміз күнкөріс деңгейінің 70 пайызын құрайды, – деді орынбасар.

Өз кезегінде Гүлжан Мамытқызы «Әлеуметтік қамқорлық» бастамасына байланысты атқарылып жатқан жұмыстар мен алдағы уақыттағы жоспарларға да тоқталды.

– Бүгінгі таңда пилоттық режимде «MEYIRIM.KZ» қайырымдылық электронды порталы жұмысын бастауда. Оның негізгі мақсаты – жеке және заңды тұлғалардың қайрылымдылық іс-шараларын реттей отырып, электрондық портал арқылы аз қамтылған отбасыларға ашық және біріңғай әлеуметтік көмектер ұйымдастыру. Аталған әлеуметтік портал сәуір айынан бастап іске қосылып, жыл соңына дейін жағдайы өте төмен 1289 отбасыға көмек көрсетіледі.

Сондай-ақ, әлеуметтік саладағы мемлекеттік қызметтерді оңтайландыру, толығымен автоматтандыру үшін мобильді «Ел-Көмек» әлеуметтік порталы жүзеге асырылады. Бұл – өз кезегінде аз қамтылған отбасыларға берілетін бір реттік көмек, зейнеткерлерге санаторлы-курорттық емделуге, мүгедектерге берілетін құралдар және «Инва такси», «Әлеуметтік таксиді» онлайн режимде мекемеге келмей, үйде отырып алуға болады деген сөз. Жоба жүзеге асқанда Қазақстанда бірінші болып Шымкентте әлеуметтік сала цифрлық форматта жұмыс істейді – деп, орынбасар жақсы жаңалығын жеткізді.

100 МЫҢНАН БІР РЕТТІК КӨМЕК

Бринфинг соңында Г.Құрманбекова тұрғындардың атаулы əлеуметтік көмекке байланысты сауалдарына әр аптаның сәрсенбі күні 09:00-ден 18:00-ге дейін Шымкент қаласы әкімдігінің Халықты жұмыспен қамту орталығында өзі қабылдау жүргізіп отырғанын, одан бөлек, қаламыздағы 4 аудан әкімдіктерінде және басқармаларда «Ашық есік» күндері өтіп жатқанын, ал алдағы уақытта аталған 4 ауданда осы əлеуметтік көмек сұрақтарына байланысты арнайы телефон жұмыс істейтінін айтты.

Осы ретте БАҚ өкілдері тарапынан сауалдар қойылды. Көптің көкейінде жүрген сұрақтарға Гүлжан Мамытқызының берген бір-екі жауабына тоқтала кетсек:

«Шымкент қаласында əлеуметтік жағдайы өте төмен 5 мыңға жуық отбасы бар. Осы отбасыларға қалалық бюджет тарапынан 500 миллион теңге бөлініп, тамыз айында əр отбасыға 100 мыңнан көмек беріледі».

«Қаламызда өз-өзін қамтамасыз етіп, күн көріп отырған отбасылар – 30 пайыз шамасында. Олар айына 2525 теңге төлеп, бірыңғай төлемнің (42 500) зейнетақылық анықтамасын ала алады».

«Атаулы əлеуметтік көмекке құжат шартты жəне шартсыз деп қабылданады. Шарттыдағылар 6 ай сайын қайта тапсырып тұрса, шартсыздар – 90 күнде. Шартсызға – жұмысқа қабілеті жоқ мүмкіндігі шектеулі жандар, шарттыға мемлекеттен берілген қайтарымсыз көмекті алып, ары қарай өз ісін дөңгелетіп кетуі керек кісілер кіреді. Ал құжат тапсыруда халықты сабылтпайтын түрі қолданысқа енеді» дей келе, орынбасар бұл брифингтің алдағы күндері жалғасатынын жеткізді.

Айта кетейік, Шымкент қаласы бойынша өткен жылы 10774 отбасы атаулы әлеуметтік көмек алса, бұл көрсеткіш 2019 жылы 1 сәуірден бастап 20000-нан астам отбасыға дейін ұлғаяды.

«Қызмет» ақпарат

 
Мемлекеттік сатып алу: Өзгерістер мен толықтырулар Печать
28.03.2019 17:31

Мемлекеттік сатып алу порталы арқылы жұмыс істеп келе жатқан тапсырыс берушілер мен жеткізіп беруші тұлғалар үшін сатып алу саласындағы жаңа өзгерістер туралы білу маңызды.

2015 жылғы 4 желтоқсандағы ҚР «Мемлекеттік сатып алу туралы» №434-V Заңына 26.12.2018ж. № 202-VІ ҚР Заңымен өзгерістер енгені белгілі. Осыған сәйкес, мемлекеттік сатып алу порталына нендей заңнамалық және техникалық өзгерістер еніп, сатып алу процесі кезінде қандай жұмыстар қосылғаны туралы өзгерістердің бірқатарына тоқталсақ.


Мемлекеттік сатып алу процесіне тапсырыс беруші тарап жағына қатысты келесідей өзгерістер орын алған. Жылдық мемлекеттік сатып алу жоспарын бекіту кезеңіне алдын ала жоспарын қарастыру кезеңі қосылып отыр. Осылайша жоспарды бекіту кезеңінде қосымша уақыт қарастырылып, қателіктерге жол бермеу, оларды жою мүмкіндіктері көзделген. Жылдық жоспар бекітілгеннен кейін 5 жұмыс күн ішінде мемлекеттік сатып алудың веб-порталына орнату мерзімі сол күйі қалса, оған өзгерістер енгізуге айына 2 реттен асырмай жүзеге асыруға құқық беріп отыр. Барлығымызға танымал «Шартты тікелей жасасу арқылы бір көзден алу» тәсілі арқылы сатып алатын қызметтер мен жұмыстардың жылдық мәндегі құнының сомасы 500 АЕК еселенген мөлшерімен белгіленсе, тауарларға қатысты бөлігі жылдық сома көлемі өзгермеген 100 АЕК мөлшері қалпында қалған. Ал мемлекеттік сатып алу процесі кезінде жіберілетін заң бұзушылықтарға жауаптылық ескі заңнамада тек мекеме басшысы немесе оған бекітілген басшы орынбасарына қатысты болса, жаңа тәртіппен жауапты маман да қатыстырылған. Бұл ретте, веб-порталдың техникалық қызметі тапсырыс берушінің басшысынан өзге де жауапты маманының процеске жауаптылығын мемлекеттік сатып алу туралы келісім шарт жасасу кезінде екінші маманды келісуші ретінде таңдау арқылы міндеттеуімен рәсімдеп отыр.

Жеткізіп беруші тарапқа да аздаған өзгерістер енген. Мысалы, мемлекеттік сатып алу порталы арқылы жұмыс жүргізу үшін тіркелуге белгіленген мөлшерде ақы төлеу міндеттелген. Осылайша, goszakup.gov.kz веб-порталы монетизацияға көшіп отыр. Және бір өзгеріс, бұрын тек конкурс арқылы жеңімпаз деп танылған өнім берушіге түзілген келісім шарттың орындалуын қамтамасыз ету үшін төлейтін кепілдік сомасы енді баға ұсыныстарын сұрату тәсілімен түзілген келісім шарттарға да қолданылады. Сатып алуға қатысушы мүгедектер бірлестігі белгісі бар мекемелер талаптары да белгіленген пайыздық мөлшерлемеге сәйкес келуі міндеттеліп, өзгеріске ұшыраған.

Осылайша тапсырыс беруші мен жеткізіп берушінің құқықтары мен міндеттері алдыңғы заңнамамен салыстырғанда қатаңдатыла түскен. Заңдылықты бұзғаны үшін төленетін айыппұл мөлшері бюджеттік заңнамаға сәйкес АЕК өзгеруіне байланысты өскені болмаса, есеп мөлшері өзгеріссіз қалған.

«Қызмет» ақпарат

 
Қаратөбеге назар аударсақ, қала тарихы 200 жылға тереңдейді Печать
28.03.2019 17:25

Қаратөбе. Шымкент қаласындағы «Индустриялық аймақ» жанындағы төбе осылай аталады. Бірақ бұл төбе – жай төбе емес, тарихы сонау б.з.д. ІІ ғасырдан б.з. ІV ғасыр аралығындағы замандарға кететін көне қаланың орны.


Археологтардың айтуынша, бұл мекеннің тарихы ежелгі Қаңлы (Кангюй) мемлекеті заманына тұспа-тұс келеді. Төбеге шыға қалсаң, неше ғасырдың сырын бұққан құмыра мен түрлі керамика сынықтары көп кезігеді.

Ары-бері төбе маңынан жолай өткенде аталған ескерткіштің мүшкіл хәлі ішті ашытып жіберетіні бар. Бүгінгі күні төбенің бір жағы толық қопарылып, ашық топырақ алу карьеріне айналған. Осы заманғы техника күшімен көне қаланың орны тып-типыл болмақ. Көне ескерткіштің жойылуына ең бірінші Шымкент секілді ірі елді мекенге жақын орналасуы себеп болса, екінші себеп – тұрғындар мен жауапты тұлғалардың тарихи құндылыққа атүсті қарауы. Бүгінгі күннің өткінші тірлігі үшін өткен заманның тарихи маңызды ескерткіштерін жою әрекеті – өз құйрығын өзі жұтқан ертегідегі айдаһардың әрекетін көз алдыңа әкеледі. Осылайша көне тарихтың тағы бір жәдігері көз алдымызда жоғалып барады. Қолда бар жауһардың қадірін неге білмейміз?!

Соңғы кездері көне Шымкент қала жұртын зерттеу қолға алынып, орнында үлкен музей құрылмақ. Сол музей қарамағына осы Қаратөбені де енгізсе, жөн болар еді. Мамандар Шымкент қаласының тарихына 2000 жылдан астам уақыт болғанын дәлелдейтін заттай айғақтар табылғанын айтып жүр. Оған Қаратөбенің тарихы қосылса, қала тарихын кемінде тағы 200 жыл тереңдетуге болады.

Авторы Сейдалы ДҮЙСЕБАЙҰЛЫ

 
Құндылығымызды қорғайтын қорық-музей қажет Печать
28.03.2019 17:06

Өңірімізде көптеген мәдени және тарихи ескерткіштер жеткілікті. Олардың көбі Елбасының «Болашаққа бағдар: Рухани жаңғыру» мақаласымен көтерілген «Киелі орындар географиясы» жобасымен жұртшылық назарына ұсынылып, насихаттала бастады. Дегенмен, әлі де атқарылар жұмыс көп. Мәселен, кейбір нысандар «Киелі орындар» тізіміне енгенімен, оларға жауапты мекеме былай тұрсын, кейбірінің техникалық құжаттары да жоқ. Осы орайда, облыста орналасқан тарихи-мәдени ескерткіштерді қорғауға алып, әр аудандарда қорық-музей ашу туралы ұсыныс білдіреміз. Ойымызды басынан бастасақ...


Өңірдегі тарихи-мәдени ескерткіштер меншік иелігіне, материалдық сақталуына, күтімі мен бабына қарай жағдайлары әркелкі. Кейбірінің ешбір заңды не жеке тұлғалық иесі жоқ болса, тіпті, кейбірінің техникалық құжаттамалары күні бүгінге дейін әзірленбеген. Тарихи-мәдени ескерткіштер тізімінде болып, аттары аталғанымен, толық инвентаризациялық жұмыстар жүргізілмеген. Бұл мәселе – тек Түркістан облысына ғана емес, Шымкент қаласына да ортақ.

Мәселені өзімізге таныс Қазығұрт ауданының мысалында айтар болсақ, бұл ауданда «Киелі орындар» тізіміне енген әрі туристер легін көп қабылдайтын нысандар: Ақбура кесенесі, «Кемеқалған» монументі, Ысмайыл ата және Ысқақ ата сәулет кешендері. Аталған тізімге соңғы кездері «Салқам-Жәңгір хан мен Жалаңтөс баһадүр» кешені қосылды. Бұл ескерткіштер арасында тек «Кемеқалған» монументінің ғана техникалық құжаттары бар, меншік иесі айқындалған. Ал Ақбура кесенесі, Ысмайыл ата және Ысқақ ата сәулет кешендерінің ешбір құжаттары да, кімге тиесілі екенін растайтын құжаты, меншік иесі де жоқ.

Ескі ортағасырлық ескерткіштің құндылығы қайда қалмақ?!

Тарихы сонау ХІІ ғасырдағы Қарахан дәуірі мен ХІV ғасырдағы Ақсақ Темір заманына кететін ескерткіштерді ертеңгі күнге осы қалпында сақтап, жеткізудің өзі нешеме күшті қажет етеді. 2017 жылы Ысмайыл ата сәулет кешеніндегі Жәбірейіл ата, Ысмайыл ата, Қошқар ата кесенелері мен Шілдехананың ішкі қабырғалары және күмбездерінің ішкі жағы жауын-шашын ылғалымен көгеріп, сылақ жабындары көшіп түсе бастағанда жеке демеушілер еcебінен жөндеу жұмыстары жүргізілген еді. Сол кезде жергілікті әкімдік тарапынан ескерткіш күмбездерін осы заманғы қаңылтыр жабынмен жабу ұсынылған. Сондай-ақ, Ысмайыл ата кесенесінің еден жабынын осы заманғы алабажақ кафельмен бүтіндеген жұмыстар жүргізілсе, Ысқақ ата кесенесіне пластик материалдардан дайындалған есіктер орнатылған. Сонда, ескі ортағасырлық ескерткіштің құндылығы қайда қалмақ?! Үйлеспек түгілі, моральдік қисын таппайсың. Бұлар – сәулет ескерткіштері, ал археологиялық ескерткіштердің хәлі бұдан да төмен.

«Мемлекет қамқорлығында» деп көрсетілетін археологиялық ескерткіштерді жергілікті әкімдіктер қорғаудың орнына үй іргелік учаске ретінде беріп жіберсе, енді бірін ауыл тұрғындары өз беттерінше топырақ алатын карьерге айналдырған. Мысалы, ортағасырлық Тесіктөбе қалажұртының орнын 4 бөлікке бөліп, 4 үй қоршап алса, ортағасырлық әдебиеттерде «Газгирд қаласы» деп кездесетін Шарапхана қалажұртының орнын бүгінгі күні таппайсыз. Тұрғындар құрылыс материалдарына пайдаланып, тегістеп тастаған.

Петроглиф беттері: адамдардың қашалған аттарына толып кеткен

Ал қола дәуірінің ескерткіштері – Ұясу петроглифтерінің хәлі тіпті мүшкіл. Қорғауға алынбау салдарынан петроглиф беттері осы заманғы адамдардың қашалған аттарына толып кеткен. Қола дәуірінің тағы бір ескерткіштері – оба, қорғандардан да осы заманғы тонау белгілері көрініс таба бастаған. Мұндай тарихи-мәдени ескерткіштерге атүсті қарау мен вандалдық көріністер тек Қазығұрт ауданында ғана емес, Бәйдібек, Ордабасы, Созақ секілді бірнеше аудандарда кездеседі.

Аталған олқылықтарды қорық-мұражай құру жолымен қалпына келтіруге болады. Әр аудан аумағында тарихи-мәдени ескерткіштерді біріктіре отырып, қорғау аймақтарын құру керек. Бүгінге жеткен ескерткіштерді сақтап қала алсақ, соның өзі – керемет олжа болмақ. Жекелей тоқталсақ, қорық-музей құру арқылы:

1)    Тарихи-мәдени ескерткіштерді сақтауға қол жетеді;

2)    Ақылы билеттік жүйе арқылы ескерткіштерді тамашалауға келген туристерден мемлекетке табыс түсіруге болады;

3)    Жұмыс орындары ашылады;

4)    Келушілердің есебі тұрақты жүргізіліп, сапалы статистикалық дерек қалыптасады;

5)    Шырақшы секілді шала сауатты азаматтардың орнына маман гид-экскурсоводтар қызмет етіп, кәсіби қалыптасу мен сапалы қызмет қалыптасады;

6)    Ақпараттық насихат та жеңілдеп, әр алуан алып қашпа аңыздардан кәсіби ақпараттық бір арнаға түседі;

7)    Ғылыми зерттеу алаңдары қалыптасып, таным мен ғылымда (археологиялық, тарихи-танымдық, фольклор-этнографиялық, т.б.) жылжу басталады;

8)    Тұрақты тақырыптық-танымдық туристік маршруттар қалыптасады;

9)    Ескерткіштерді ұстап отыру үшін тиісті жөндеу жұмыстары тұрақты жүргізіледі және демеушілердің қалтасына қараған қайыршылықтан құтылады.

Иесіз туристік нысандар 5 млн.теңге тапқан

Келген туристерден табыс табу мүмкіндігі туралы жоғарыда айттық. Енді салыстыру үшін аудандағы иесіз туристік нысандар және Қазығұрт аудандық музейінің табыстарымен салыстырсақ. 2018 жылдың 10 айында аудандық музей келуші туристерден 400,0 мың теңге кіріс түсірсе, Ысмайыл ата сәулет кешеніндегі кесенелерге зиярат етуші туристер 3500,0 мың теңге, Ақбура кесенесіне зияраттаушылар 1500,0 мың теңге қаржы қалдырған. Егер, коммуналдық мекеме деңгейіндегі қорық-музей құрылатын болса, осы қаржының өзі қажетті штаттық бірліктерді ұстап отыруға жетіп қалады. Бұған ақылы билеттік жүйе мен кәсібіи гид-экскурсовод қызметі қосылса, табыс үстіне табыс жалғайды.

Осы ұсынысымызды Қазығұрт аудандық музейінің директоры О.Тәжиевпен бөліскенімізде екі қолдап қолдайтынын білдірді. Тіпті, ұсыныста айтылған қорық-музей жобасының іргетасын өзі басқаратын аудандық музейден бастауды құптады. Өйткені, аудан тарихын таныстыруға арналған аудандық музей мен аудандағы тарихи-мәдени ескерткіштерді қорғауға бағытталатын қорық-музей қызметтері жағынан бір-бірін толықтыра түсетінін айта келіп, бұл тұрғыда «Ордабасы», «Отырар», «Әзірет Сұлтан» қорық-мұражайларының тәжірибелері назарға алынса деп тілек білдірді. Ал кезінде «Әзірет Сұлтан» қорық-мұражайы директорының орынбасары болған Ғ.Садықов болса, мұндай қорық-музейді аудан аумағымен шектемей, облыстық деңгейде құрылып, аудандарда филиалдарын ашу қажеттігін айтты. Оның ойынша, мұндай форматта құрылатын қорық-музейлер жалпы облыстағы барлық тарихи-мәдени ескерткіштерді қамтымаса, олардың хәлі жыл өткен сайын нашарлап бара жатқанын айтты. Тиісті сала мамандары осылай дейді.

Қалай болғанда да, аудандардағы тарихи-мәдени ескерткіштерді қорғау, қалпына келтіру, насихаттау, турист тартуға бағытталған қорық-музей құру – күн тәртібінде тұрған бірінші мәселе. Ескерткіштерді жаңғырту, реставрациялау, археологиялық қазба жұмыстарын жүргізу, ашық аспан астындағы музей жабдықтау секілді жұмыстар екінші кезектегі мәселе. Енді кешіксек, тағы да қаншама ескерткіштерімізден айрылып қаларымызды кім білсін?..

Авторы – Сейдалы ДҮЙСЕБАЙҰЛЫ

 
Бет 7 , барлығы 77
 
Барлық құқықтар қорғалған.
"Қызмет" интернет басылымы.