Шымкент қаласының білім саласы қарқынды дамып, көптеген мектептер өздерінің оқыту сапасымен ерекшеленуде. Солардың бірі – Шымкент қаласы Білім басқармасына қарасты №94 жалпы орта мектебі. Бұл білім ордасы қала тұрғындарының балаларына сапалы білім берумен қатар, олардың жан-жақты дамуына жағдай жасап келеді.
№94 мектеп бүгінгі күні білім беру саласында танымал мекемелердің бірі ретінде қызмет етуде. Заманауи талаптарға сай жабдықталған мектеп білім беру бағдарламаларын жаңғырту, оқушылардың жеке қабілеттерін дамыту және жоғары білікті педагогтарды тарту бойынша жұмыс жүргізіп келеді.
Мектептің негізгі мақсаты – сапалы білім берумен қатар, оқушылардың адамгершілік, отансүйгіштік және шығармашылық қасиеттерін дамыту. Мектеп ұжымы балалардың білім алуын қызықты әрі тиімді ету үшін жаңа технологияларды белсенді қолданады. Сонымен қатар, әр оқушының жеке мүмкіндіктерін ескере отырып, тұлғалық дамуына да ерекше көңіл бөлінеді.
Мектеп заманауи техникалық құралдармен, пәндік кабинеттермен және кітапханамен жабдықталған. Оқушыларға арналған компьютерлік сыныптар, интерактивті тақталар мен зертханалар сабақтарды қызықты әрі көрнекі түрде өткізуге мүмкіндік береді.
Мектептің педагогикалық құрамы жоғары кәсіби мамандардан құралған. Мұғалімдер өз ісіне берілген, балаларды оқытуда шығармашылық және жаңашыл әдістерді қолданады. Олар оқушылардың жан-жақты білім алуына және болашақта бәсекеге қабілетті тұлға болып қалыптасуына үлкен үлес қосуда.
№94 мектеп оқушылары республикалық және қалалық олимпиадаларда жоғары нәтижелер көрсетіп, әртүрлі байқаулар мен жарыстарда жүлделі орындарға ие болып жүр. Мектеп түлектері жоғарғы оқу орындарына сәтті түсіп, түрлі салада табысты еңбек етуде.
Мектеп оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамыту мақсатында әртүрлі үйірмелер, спорттық секциялар мен мәдени шаралар ұйымдастырады. Мұнда балалар өзін-өзі дамытуға, достық қарым-қатынас орнатуға және өз таланттарын шыңдауға мүмкіндік алады.
Шымкент қаласындағы №94 мектеп – білім беру мен тәрбиенің жоғары деңгейін ұсынатын мекеме. Мұнда оқушыларға сапалы білім мен рухани тәрбие беруге барынша жағдай жасалған. Мектеп ұжымы мен оқушыларының жетістіктері – олардың тынымсыз еңбегінің нәтижесі. Осы мектепке қадам басқан әр бала білім мен біліктің биік шыңына жетуге мүмкіндік алады.
Lesson Study әдісі бойынша коучинг: оқытуды жетілдірудің заманауи тәсілі
Білім сапасын арттыру және оқытудың тиімді әдістерін енгізу қазіргі заман мұғалімдерінің басты мақсаттарының бірі. Осы орайда Шымкент қаласы Білім басқармасына қарасты №94 мектепте Lesson Study әдісін енгізуге бағытталған коучинг сессиясы өтті.
Сабақты зерттеу – мұғалімдердің бірлесе жұмыс істеуіне негізделген оқыту әдістемесі. Бұл тәсіл сабақ барысында оқушылардың оқу процесіне тартылуын, белсенділігін және білімді игеру деңгейін тереңірек талдауға мүмкіндік береді. Коучинг барысында мұғалімдер Lesson Study әдісінің негізгі кезеңдерімен танысып, оны жоспарлауды және қолдануды тәжірибе жүзінде меңгерді.
Коучингтің негізгі мақсаты – мұғалімдердің кәсіби дағдыларын жетілдіріп, сабақты тиімді жоспарлау арқылы оқушылардың білім сапасын арттыру. Сессия барысында мұғалімдер келесі маңызды қадамдарды талқылады:
- Сабақты жоспарлау: топтық жұмыста мұғалімдер оқу мақсаттарын анықтап, оқушылардың білімін игеруіне көмектесетін тиімді әдіс-тәсілдерді таңдады.
- Сабақты өткізу және бақылау: мұғалімдер бір-бірінің сабағын бақылап, оқушылардың оқу процесіндегі белсенділігін арттыру мәселесін талдады.
- Рефлексия: зерттелген сабақты талдап, әдістің артықшылықтары мен кемшіліктерін анықтау процесін талдады.
Бұл коучинг мұғалімдерге кәсіби өсуге, оқушылардың қажеттіліктерін терең түсінуге және заманауи педагогикалық технологияларды енгізуге мүмкіндік береді. Lesson Study әдісі – бұл тек оқыту әдісін жақсарту ғана емес, сонымен қатар мұғалімдер арасында ынтымақтастық пен өзара тәжірибе алмасуды нығайтатын тиімді құрал.
Буллингтің алдын алуға бағытталған дебат өтті
Шымкент қаласы Білім басқармасына қарасты №94 жалпы орта білім беретін мектебінде «Мектептегі буллингтің алдын алу – ата-ана мен мұғалімнің ортақ жауапкершілігі ме?» тақырыбында 6-9 сынып оқушылары арасында дебат ойыны ұйымдастырылды. Бұл шара оқушыларды буллингтің салдары мен онымен күресу жолдары туралы ақпараттандыру, пікірталас мәдениетін қалыптастыру және ата-аналар мен мұғалімдердің осы мәселедегі рөлін талқылау мақсатында өткізілді. Дебат ойыны бірнеше негізгі мақсаттарды қамтыды:
- Буллинг мәселесін талқылау:
Оқушыларды буллингтің себептері, оның салдары және одан туындайтын психологиялық, әлеуметтік қиындықтар туралы хабардар ету.
- Пікірталас мәдениетін дамыту:
Қатысушылар өз пікірлерін дәлелдер арқылы еркін жеткізуді, қарсы тараптың пікірін құрметтеуді және мәдени диалог жүргізуді үйренді.
- Жауапкершілікті түсіну:
Буллингтің алдын алу жолында ата-аналар мен мұғалімдердің рөлі талқыланды. Әрбір тараптың бұл мәселедегі міндеттері жан-жақты қарастырылды.
- Критикалық ойлау қабілетін арттыру:
Қатысушылар нақты деректер мен логикалық аргументтерді қолдана отырып, көзқарастарын қорғауды үйренді.
- Бірлескен шешімдер іздеу:
Буллингтің алдын алу үшін мектеп, ата-ана және қоғам арасындағы тиімді ынтымақтастықтың маңызы ерекше атап өтілді.
- Эмпатия мен толеранттылықты қалыптастыру:
Дебат барысында оқушылар жәбірленушінің көзқарасын түсінуге тырысып, оның сезімдеріне ортақтасуды үйренді.
Іс-шараға белсенді оқушылар, сынып жетекшілері және мектеп әкімшілігі қатысты. Қатысушылар екі топқа бөлініп, берілген тақырып бойынша өз көзқарастарын қорғады. Бір тарап ата-ана мен мұғалімнің бірлескен әрекетінің буллингті болдырмаудағы маңызды рөлін атап өтсе, екінші тарап буллингпен күресте оқушылардың өзін-өзі ұстау дағдылары мен қоғамдық қолдаудың маңыздылығын алға тартты. Әрбір қатысушы өз пікірін нақты деректер, мысалдар және дәлелдер арқылы жеткізді. Қатысушылардың сөздері мен идеялары тыңдалып, қазылар алқасы олардың ойлау қабілетін, деректерді қолдануын және пікірталас жүргізу мәдениетін бағалады.
Дебат соңында жеңімпаздар анықталып, белсенді қатысушылар марапатталды. Сонымен қатар, шараның тәрбиелік маңызы ерекше атап өтілді. Бұл дебат оқушыларға жауапкершілік сезімін қалыптастырып, қоғамдағы буллинг мәселесіне бей-жай қарамауға шақырды. Мектеп ұжымы мұндай іс-шараларды жүйелі түрде ұйымдастыру арқылы оқушылардың болашақта жан-жақты дамыған, толерантты және әлеуметтік жауапкершілігі жоғары тұлға ретінде қалыптасуына ықпал етуді мақсат етіп отыр.
«Есірткі – ғасыр дерті»: мектепте түсіндірме жұмыстары өтті
Шымкент қаласы Білім басқармасына қарасты №94 жалпы орта білім беретін мектепте оқушылар арасында есірткі заттарының зияны мен олардың қоғамға тигізетін кері әсерлері жайлы түсіндірме жұмыстары жүргізілді. Іс-шараның басты тақырыбы – есірткі заттарының адам өміріне зияны және қазіргі қоғамда кең таралып жатқан «закладка» әдісі арқылы есірткі таратудың қауіптілігі болды.
Іс-шараның негізгі мақсаты – оқушыларға есірткі заттарының денсаулыққа тигізетін зияны туралы ақпарат беру, олардың санасына зиянды әдеттерден аулақ болу идеясын сіңіру. Сонымен қатар, оқушыларды «закладка» ұғымының қауіп-қатерлерімен таныстырып, оларды сақтыққа шақыру. Бұл маңызды шараға мектептің барлық 5-11 сынып оқушылары қатысты. Ұстаздар мен мектеп психологтары оқушыларға есірткінің адам ағзасына әсері, нашақорлықтың жеке тұлға мен қоғам үшін қандай ауыр зардаптарға әкелетіні туралы кеңінен түсіндірді. Түсіндірме жұмыстары барысында келесі мәселелер қарастырылды:
– Есірткінің физикалық және психологиялық денсаулыққа зияны.
– Нашақорлықтың қоғамдағы құқық бұзушылықтар мен әлеуметтік мәселелердің көбеюіне ықпалы.
– «Закладка» әдісі арқылы есірткі тарату жолдары және оның салдары.
Іс-шара барысында оқушылардың пікірлері тыңдалып, олардың есірткі мәселесіне көзқарастары талқыланды. Ұстаздар мен мамандар балаларға тек ақпарат беріп қана қоймай, олардың ойлау және есте сақтау қабілеттерін дамытуға, өз шешімдерін дұрыс қабылдауға үйретті. Бұл іс-шара – мектеп ұжымының жас ұрпақты зиянды әдеттерден сақтандыру, олардың сана-сезімін қалыптастыру жолындағы маңызды қадамдарының бірі. Есірткінің алдын алу жұмыстары жасөспірімдердің тек білімді ғана емес, дені сау әрі саналы азамат болып өсуіне ықпал етеді.
Мектеп әкімшілігі мұндай түсіндірме жұмыстарын жүйелі түрде өткізуге ниетті. Бұл – болашақ ұрпақты зиянды әдеттерден қорғау және қоғамға пайдалы тұлғаларды тәрбиелеу жолындағы маңызды шаралардың бірі.
Мектептегі іс-шаралардың маңызы зор
Мектеп – бала үшін білім мен тәрбие берудің басты ордасы. Ол балаға тек оқу бағдарламасын меңгертіп қана қоймай, оның жеке тұлға ретінде дамуына, өмірге деген дұрыс көзқарас қалыптастыруға үлкен әсер етеді. Мектеп баланы өзіне сенімді, жауапкершілігі жоғары, әлеуметтік ортада өз орнын таба білетін азамат етіп тәрбиелейді. Мұнда балалар өздерінің шығармашылық қабілеттерін ашады, ұжымда жұмыс істей білуге, өзгелермен қарым-қатынас орнатуға үйренеді. Оқу барысында бала өзінің қызығушылықтары мен таланттарын анықтап, оларды дамытуға мүмкіндік алады. Мектепте алған білім мен тәжірибе балаға болашақта үлкен жетістіктерге жетуге жол ашады, өмірдегі қиындықтарды жеңу үшін қажетті дағдыларды меңгертуге ықпал етеді. Ал мектептегі түрлі бағыттағы іс-шаралар оқушылардың білім мен тәрбиесін тереңдету, олардың шығармашылық әлеуетін дамыту, әлеуметтік дағдыларын қалыптастыру және психоэмоционалды жағдайын жақсарту үшін маңызды. Мұндай шаралардың мақсаты тек оқу бағдарламасымен шектелмейді, олар балалардың жалпы дамуына, өзін-өзі танытуына және болашақта сәтті әлеуметтік өмір сүруіне үлкен ықпал етеді.
Мектепте ұйымдастырылатын қандай да бір іс-шара болмасын, оның бала үшін маңызы зор. Іс-шаралар, әсіресе мәдени-көркем, ғылыми және әдеби байқаулар, оқушылардың шығармашылық қабілеттерін ашады. Олар жаңа білім алады, өнерге қызығушылық танытады және өздерін түрлі бағыттарда сынап көреді. Мысалы, ғылыми жобаларға қатысу балалардың зерттеу дағдыларын, шешім қабылдау және командалық жұмыс істеу қабілеттерін дамытады. Ал спорттық, мәдени немесе әлеуметтік шаралар балаларға командада жұмыс істеуді, бір-біріне көмектесуді, жауапкершілікті сезінуді үйретеді. Мұндай шаралар арқылы балалар өздерінің әлеуметттік дағдыларын шыңдайды, достық қарым-қатынастар орнатады, өз-өзін басқаруды және басқалармен ынтымақтастықты үйренеді.
Мектепте балалардың психоэмоционалды жағдайын жақсартуға бағытталған іс-шаралар да өтеді. Мысалы, қайырымдылық акциялары немесе тимбилдинг жаттығулары балалардың стресс деңгейін төмендетіп, өздеріне деген сенімділікті арттырады. Олар өз қабілеттерін бағалап, өмірге оң көзқараспен қарайды.
Әр түрлі конкурстар мен шығармашылық кештер де оқушыларға лидерлік қасиеттерін дамытуға мүмкіндік береді. Оқушылар жетекші рөлдерге ие болу арқылы жауапкершілікті сезініп, қиындықтарды жеңу қабілетін үйренеді. Мұндай іс-шаралар балалардың жеке қасиеттерін ашуға мүмкіндік береді, олар өздерінің қызығушылықтарын тереңірек танып, өзін-өзі тану жолында маңызды қадам жасайды. Мектепте ұйымдастырылатын түрлі тақырыптық кештер, кездесулер немесе экскурсиялар олардың дүниетанымын кеңейтеді.
Іс-шаралардың балаға беретін пайдасы төмендегідей:
Өзін-өзі таныту – Балалар өздерінің қызығушылықтары мен таланттарын ашып, оларды дамытуға мүмкіндік алады.
Әлеуметтік тәжірибе – Қоғамдық іс-шаралар оқушылардың басқалармен араласу қабілеттерін жақсартады, олардың коммуникативті дағдылары мен өз-өзін ұстау мәдениетін қалыптастырады.
Психологиялық қолдау – Іс-шаралар балалардың психоэмоционалды жай-күйін жақсартып, өз-өзіне деген сенімділігін арттырады.
Достық қарым-қатынас орнату – Бірлескен іс-шаралар балалар арасында достық қарым-қатынас орнатуға ықпал етеді, бұл болашақта жақсы әлеуметтік байланыстардың негізін қалауға көмектеседі.
Сонымен, мектептегі іс-шаралар – тек білім алу ғана емес, оқушылардың жан-жақты дамуына, оларды тәрбиелеуге және өмірде қажетті дағдыларды меңгеруге ықпал ететін маңызды құрал болып табылады.
Leave a Reply